Macht van de Media: biotech communicatie in crisistijd
Hollandbio11/05/22
Het coronavirus bracht HollandBIO thema’s als innovatie, productontwikkeling, testen en vaccinatie naar ieders keuken- en (digitale) borreltafel. Niemand had twee jaar geleden kunnen voorspellen dat ons biotech jargon – met woorden als mRNA-technologie, OMT, EMA en PCR – gemeengoed zou zijn.
Dat biotech innovaties en hun belangrijke bijdrage meer aandacht hebben gekregen dan ooit, staat buiten kijf. Maar heeft twee jaar intensieve crisiscommunicatie ook impact gehad op het aanzien van de biotech sector? Is het publieke vertrouwen in wetenschap en innovatie veranderd, of de maatschappelijke acceptatie van biotech producten? En hoe nu verder: duiken we gewoon onze labs weer in en stopt de communicatie, of zetten we de lijn door?
Programma
Met Macht van de Media maakt HollandBIO de balans op van de golf aan publiciteit over de biotech sector en haar innovaties. Als aftrap delen drie toonaangevende experts hun ervaring en visie op de cruciale rol van communicatie op maatschappelijke acceptatie, en daarmee op het bestrijden van de pandemie:
- Marc Kaptein, medisch directeur Pfizer Nederland en Jan Willem de Heer, manager communications Pfizer Nederland
- Jop de Vrieze, onafhankelijke wetenschaps- en onderzoeksjournalist
Daarna is het woord aan de zaal: wie heeft de quarantainetijd het beste benut voor reflectie en bezinning, én is zijn debating-skills daarbij niet verloren? Stemmen doen we met onze voeten tijdens een heus Lagerhuisdebat.
Hear Hear! Registreer je snel.
Praktische informatie
Datum: woensdag 11 mei 2022
Tijd: 15:00-18:00 uur
Locatie: Beeld en Geluid Den Haag, Zeestraat 82, 2518 AD Den Haag
Aanmelden: voor HollandBIO-leden is deelname gratis. Niet-leden betalen €95,- registratiekosten (exclusief btw). Ben je werkzaam bij een patiëntenvereniging, onderzoeksinstituut, of overheidsorganisatie? Vink dan ook het vakje HollandBIO-lid aan bij je registratie. Geef je snel op!